Åh vilken härlig dag

"Gunilla du står som en säck potatis"
 
Hej vilken bra dag, tycker ni inte?!
Jag gick och la mig direkt efter middagen igår (klockan tjugo i elva) och det är det tidigaste på MYCKET länge. Hur som helst så var jag utvilad och glad när jag vaknade klockan åtta i morse. Till skillnad från igår. Jag hade sovit i typ 5,5h vilket ledde till att jag var som en zombie hela dagen och min värdmamma vägrade tro på mig att jag var trött. Haha! Hon sa "Det är något mer! Vad är det som är fel Tilda? Är du ledsen?" Men det var jag inte. Bara trött.

Morgonen började som alla fredagar: håltimma. Jag satt med portugisen, en svensk tjej och italienaren i biblioteket och pluggade lite kemi och hjälpte den svenska tjejen med matte. Sen hade vi engelska och jag fick redan på att vi har prov på måndag. Det ska nog inte bli några problem så länge de inte vill att jag ska översätta till/från spanska osv. Jag hade även fysik och matte (fast läraren var inte där på matten = alla satt och pratade) innan det var dags för ännu en håltimma. På den håltimman hade jag svenskaundervisning för italienaren. Jag lärde honom räkna, dagarna, årstiderna, pronomen, verben "att vara" och "att ha" och även lite allmäna fraser. Kul! ;)

Sista lektionen var kemi och då hade vi prov! Det gick jättebra tror jag. Eller tja, jag vet inte egentligen för till exempel i Sverige är det ju extremt viktigt hur man svarar, alltså att man visar vad man gör och så vidare, men här hade jag ingen aning om hur jag skulle skriva så jag bara gjorde lite. Men han förstår nog att jag inte kan svara lika bra som de andra. Oh well, kändes bra i alla fall.
 
Efter skolan tog jag en tur till centrum där jag köpte en kofta, en klänning, ett halsband och en grupp armband. Jag ska nog ha på mig de nya kläderna ikväll när jag går ut med värdsystern, hennes kompis från skolan, portugisen och italienaren. Jag hade egentligen helst stannat hemma för vi ska upp tidigt imorgon och ta en tur med husbilen och ni vet ju hur sent man kommer hem från klubbarna i det här landet. Vi kommer inte vara hemma innan fem inatt. Usch. Men men det är ju kul att träffa lite människor i alla fall. 
 
Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Gött att provet kändes bra idag! Hoppas du får en rolig kväll också :) själv sitter jag i soffan, äter godis o kollar på idol. Rätt gött efter en arbetsvecka ändå :)

Svar: Ja det lät ju supermysigt. Hoppas du hade en trevlig helg! :)
Tilda Alnervik

2013-10-18 @ 21:24:48
Postat av: Pappa

Gunilla, du står som en säck potatis. Grubblar på den. Hämtat från ditt favvoprogram? :)

Svar: Haha japp! :)
Tilda Alnervik

2013-10-21 @ 10:35:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0