Vi är med på spansk nyhetssida

Klicka på bilden eller här för att komma till artikeln och videon.

Igår när jag och portugisen satt i biblioteket under håltimman kom en av de svenska tjejerna och sa att vi var tvungna att komma upp, för att det var en journalist som skulle göra en intervju med alla utbytesstudenter. När vi kom upp satt alla i ett klassrum och de bad oss att sätta oss också. Där fick vi sitta och låtsas skriva lite på papper medan vår kontaktperson blev filmad och intervjuad. Sedan ville han prata med en elev från varje land och dem får ni se på videon som jag här länkat till. Klicka på bilden för att titta på den. Ingen från Sverige ville prata så journalisten bara valde ut någon elev och som tur blev det inte jag, hehe.

När intervjuerna var klara fick vi gå ut i korridoren och så filmade han oss lite när vi gick omkring där och sedan in i ett random vanligt klassrum med någon klass som hade lektion och låtsas som att vi hörde till. Och det var allt. Haha!

Jag tänkte att det kunde vara kul för er att se videon för man ser lite av hur klassrummen ser ut och hör hur man pratar här nere. Dessutom får ni höra portugisen prata vid ungefär 1.25! Haha hon var så nervös. Men det gick ju bra!

På tal om henne så ska hon komma hit ikväll och så ska vi titta på Sverige mot Portugal! Det blir ju mycket roligare då, om man är en från varje land som hejar på sitt egna lag. Så det ser jag fram emot. Hehe. Fotboll är ju annars otroligt tråkigt.

Nu ska jag plugga kemi så ha det fint och håll tummarna för att Sverige vinner ikväll.

Kommentarer
Postat av: Soffi

Åhh vad kul med fotboll!! :D

Svar: Hehe ja det var förvånansvärt kul att titta på faktiskt. ;)
Tilda Alnervik

2013-11-19 @ 16:24:59
Postat av: lettersfrom.blogg.se

Är inte hon som pratar vid 2.15 från Habo?
Hoppas du har det bra, kram!

Svar: Ja det är hon. Hon är en av de från ED som är här i tre månader. Hon åker hem i december.Jag har det superbra, hoppas allt är bra där hemma också. Kram!
Tilda Alnervik

2013-11-19 @ 16:51:53
URL: http://lettersfrom.blogg.se/
Postat av: Pappa

Fokuserad skulle jag vilja kalla dig :). Jösses vad snabbt de snackar. Jag fattar ju knappt ;)Trots att Patricia var duktig i inslaget hejar vi på Suecia i kväll :)

Svar: Hehe ja det kanske det jag var.. ;)Ja de pratar ganska fort. Synd att Sverige inte vann!
Tilda Alnervik

2013-11-19 @ 17:53:44
Postat av: Ida Björnfot

Hej! Jag går i ettan nu och funderar lite på om jag ska åka till Spanien nästa år.. Hur tycker du det är? Är det värt det att åka eller ska man åka efter gymnasiet? :)

Svar: Hej! Jaaa du har kommenterat här innan jag känner igen dig. Haha! ;)Det är jättebra här! Jag har kommit i en underbar familj och har fått några riktigt bra vänner så jag trivs utmärkt! Dock är spanskan svårare än jag trodde den skulle vara men det får man väl leva med. Det är DEFINITIVT värt. Ångrar inte en sekund att jag åkte hit under gymnasiet. Visst kan man vänta tills efter, men då får du ju inte gå på en gymnasieskola i ett annat land och det är en upplevelse! Jag tycker att du ska åka! :)
Tilda Alnervik

2013-11-19 @ 19:23:26
URL: http://fames.se/idabjornfot

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0