Tisdag Onsdag Torsdag



Såååå i tisdags var det alltså dags för den andra matchen mellan Portugal och Sverige. När man ändå känner en portugis kunde man ju inte annat än titta på matchen med henne! Så lite innan matchen kom portugisen hit och så tittade vi tillsammans. Min supersöta värdbror (8 år) hade gjort en svensk flagga till mig och en portugisisk till henne. Sedan gjorde han även små flaggor som vi skulle sätta våra glas på. Han är för söt den killen haha!

Under matchen satt vi hela familjen och tittade och åt middag. Spansk hamburgare blev det och det är jättegott. Vi har stekt ägg i och några av er vet ju hur mycket jag gillar ägg!

Min värdpappa var mer inne i matchen än mig. Han sa att jag borde skrika mer men det är ju bara ett spel eller hur? Portugisen gillar fotboll mycket mycket mer än mig så det var lika bra att Portugal vann, haha. Hon satt och diskuterade fotboll under hela matchen med min värdpappa. Hur som helst så hade jag en trevlig tisdagskväll. Alltid kul när det händer något annat än vanligt.



Igår fick jag frågan om jag ville följa med på bio och det ville jag förstås. Jag gick med italienaren och de två portugisiska tjejerna. Jag kommer sakna dessa människor så mycket när de åker hem!!!!! Nu är det så självklart att det är vi som gör saker tillsammans liksom. Det är alltid "jaha vad hittar vi på idag?" inte "ska vi hitta på något idag?" och det gör mig så glad att ha självklara vänner. Men när de åker hem så kommer jag vara helt ensam. Buöhöhöh. Hehe. Men men jag får börja umgås mer med mina klasskompisar då antar jag. ;)

Bion var i vilket fall skitdålig. Vi såg Blue Jasmine och jag rekommenderar INTE att se den. Riktigt konstig handling och slutet var bland det sämsta jag sett. Men popcornen var goda! Man får försöka se det positiva i livet. Hehe.


Idag var skolan kul. Torsdagar brukar vara det för vi har idrott och de senaste veckorna har vi som sagt haft friidrott, vilket jag tycker om. Idag var det höjdhopp som stod på schemat och det är ju jättekul!  I Sverige har vi ju friidrott ganska ofta i skolan när vi är mindre men det var första gången med höjdhopp för de tjejerna.

Sen efter skolan gick jag till busstationen för att fixa ett par biljetter till Madrid med den andra svenska tjejen från min organisation som bor i Valencia. Vi ska alltså åka till Madrid imorgon! Hur kul!? Jag tror vi är nio personer som är här i år så alla vi ska träffas med våra kontaktpersoner och diskutera lite om hur vi har det och så tror jag. Vi ska sova där två nätter och jag är så taggad! Idag i skolan när jag pratade om att jag ska till Madrid sa portugisen "Men vad ska jag göra utan dig på lektionerna?" Då ska jag vara borta från skolan EN dag och jag kände mest att vad ska JAG göra i SJU MÅNADER utan henne på lektionerna??? Herregud.

Nu känns det som att jag ska börja packa lite inför imorgon, ville bara se till att göra en ordentlig uppdatering för en gångs skull. Om jag är riktigt kanske jag mobilbloggar från Madrid men skulle inte tro det för min spanska mobil är så seg att jag mest vill slänga den i marken om jag använder den till annat än WhatsApp. Puss och kram så hörs vi annars när jag kommer hem!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Men inte ska du väl kasta din spanska mobil i backen. Den kan ju gå sönder ;) Kram

Svar: Tooo late ;)
Tilda Alnervik

2013-11-25 @ 20:27:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0