Grattis på 18-års dagen!

 
Första bilden är på mig och födelsedagsbarnet och den andra på lite alla möjliga människor. 

Idag var det en av svenskarnas födelsedag så igår firade vi henne hemma hos hennes familj. Det var de fyra svenskarna, jag, 2 portugiser, italienaren, tre spanjorer och så tjejens spanska familj.

Vi svenskar träffades vid Carrefour klockan 17 och handlade allting till maten vi skulle laga och efter lite mer än en timme var vi klara och begav oss mot hennes hem.

Väl där började vi laga tacos. Det var så kul att bara hänga en grupp med svenskar sådär. Har inte varit med bara dem sen jag kom hit men det kändes så skönt att bara kunna slappna av med språket hela tiden. Halleluja. De gjorde även en kladdkaka som var helt underbar. Har inte ätit kladdkaka på fruktansvärt länge så det var fantastiskt gott. Under tiden lyssnade vi på julmusik och hur mysigt är inte det? Sen kom portugiserna och de tyckte vi var konstiga som redan lyssnade på julmusik.

Under kvällen satt vi mest och pratade och åt men det var riktigt trevligt. I slutet av kvällen försökte vi oss på att spela Monopol men det var en modern version med bankkort och vi förstod inte hur man gjorde så det blev inget med det.

Idag kollade jag och min värdfamlij på när min värdpappa sprang maraton. Jag fattar inte hur någon kan vilja utsätta sig för det frivilligt. Herregud. 42 kilometer?! Sen på eftermiddagen sov jag en timma och sedan åkte jag till stan med portugisen och italienaren. Portugisen åker hem om ungefär tre veckor och jag vet inte vad jag ska göra när hon inte är här längre. Vi sitter alltid tillsammans på håltimmarna och hittar på saker tillsammans minst ett par gånger i veckan. Men men. Framtida problem. Italienaren stannar förmodligen kvar ett par veckor efter att hon har åkt så det är väl bra i alla fall.

Time to sleeeep! Inatt ska jag ha ett riktigt täcke för sörsta gången här nere! TJOHOO! Tills nu har jag använt någon som liknar ett lakan som täcke. Det har alltså börjat bli kallt även här i España nu. Adios.


Kommentarer
Postat av: Pappa

Julmusik kan verkligen avnjutas någon vecka in i november. Bra att du lär de Tilda :) Kram

Svar: Hehe ja det är bra! ;)
Tilda Alnervik

2013-11-18 @ 11:02:23
Postat av: Sanna

Kul med ett inlägg :) håller med pappa! Julmusik är väldans trevligt!

Svar: Ja det är ju det! :)
Tilda Alnervik

2013-11-18 @ 19:22:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0