Friidrott och matteplugg

Starbucks och dricka med PANT 1 KR. Kan den vara från Sverige tros?

Hallåååå!
Torsdag är tråkigaste skoldagen i veckan. Har lektioner mellan 8 och 15 och bara en håltimma. Jag insåg nu när jag skrev detta att jag har blivit bortskämd med skoltider... I Sverige gick jag mellan 8 och 16 flera dagar utan håltimmor. Hehe.. Jaja.

Sista lektionen var idrott och då var vi på friidrottsplanen i el río för tredje gången. Jag såg extra mycket fram emot idrotten idag för vi skulle ha häcklöpning. För några år sedan gick jag på friidrott och så var min favoritgren just häck. Efter lite uppvärmning och sånt var det dags att springa ett lopp så vi ställde oss i två led och körde på. När jag gick tillbaka till starten såg idrottsläraren imopnerad ut och frågade om jag har tränat häck tidigare, haha! Och det har jag ju. Sen bad läraren mig att springa ett lopp inför alla andra så de kunde se tekniken! HAHA! Så jag sprang och fick applåder från hela klassen. (De gillar att ge applåder här alltså). Senare fick jag visa ännu en gång inför alla och när det var dags för veckans tävling (tävlingar är något annat de gillar här nere) så sa någon att "Tilda ska väl springa nu". Men läraren sa att "nej hon springer med killarna". Det ska man också ta som en komplimang här för """killar är ju de som är är bra på idrott""".. Hmmm..

Efter skolan åkte jag hem och åt och eftermiddagen spenderades på Starbucks med den roliga tjejen från Sverige. Hon behövde hjälp inför ett matteprov som hon har på måndag och jag tycker att det är jättekul att hjälpa till så det var ju bara bra. Sen är det ju ett plus att hon är så himla rolig för vi satt och skrattade oss igenom sidorna i matteboken. Vid åtta kom jag hem för att göra mig i ordning inför spinningen men möttes av värdsystern som sa att det inte var den sena träningen på tordagar, bara måndagar. Woops. Jaja det var ganska skönt att slippa om jag ska vara ärlig.

Nu ska jag snart äta tror jag och efter det SOVA. Kram på er så hörs vi en annan dag.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag är hemma med Lisa som är sjuk! Feber o förkyld :( Hon tittar på One Direction o diggar för fullt å tittar på Harry :) Vem har påverkat henne ? Kram kram Tilda

Svar: Stackars lilla Lissie! Hälsa krya på dig. ;) Haha hon vet vad hon ska lyssna på!! Nu har det kommit ut en ny musikvideo som ni kan visa henne; One Direction - Story of My Life. Inte lika rolig video för henne att titta på kanske men riktigt bra låt! :D KRAM!
Tilda Alnervik

2013-11-08 @ 10:40:53
Postat av: Fanny

TA MIG TILL STARBUCKS!!

Du var ju faktiskt riktigt duktig på häck löpning, så kanske inte så konstigt att det sitter i ;)

Svar: Hahaha! Fast du har ju Johans. Det skulle jag välja framför Starbucks alla gånger! :)
Haha riktigt duktig var att ta i!
Tilda Alnervik

2013-11-08 @ 17:49:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0