Fredag i Madrid

Ett par bilder från första dagen.
 
Helgen spenderades i Madrid och nu ska ni få en liten sammanfattning om vad som hände där under fredagen.

I fredags gick jag upp runt sju för att vid tio befinna mig vid busstationen. Jag gick dit och det var underbart väder och jag hade god tid på mig vilket gjorde att jag tog det lugnt och gick en liten omväg för att slippa sitta på stationen och vänta alldeles för länge. Jag åkte buss till huvudstaden tillsammans med en annan svensk från min organisation som bor i Valencia (hon som jag åt med en gång) och hennes kille. Resan gick bra och när vi kom fram gick vi och åt på TGI Friday's med en kille från organisationen.
 
Lite senare tog vi oss till vandrarhemmet och träffade resten. Det var totalt 9 ungdomar som alla bor i Spanien nu under ett år. Sedan vår svenska kontaktperson som bor i Madrid och jobbar på skandinaviska skolan där och kvinnan som organiserar hela programmet i Sverige. Vi fick alla presentera oss själva och berätta lite om hur vi hade det med familjen och skolan och så satt vi och diskuterade allmäna problem som har komit upp och andra saker som kan vara roliga att diskutera med personer som är i samma sits som en själv.

Efter det mötet gick vi alla tillsammmans till en restaurang och åt. Jag var fortfarande supermätt men oh well det går ju alltid ner lite till.

När middagen var klar gick vi tillbaka till vandrarhemmet och de flesta gjorde i ordning sig för att gå ut. Själv var jag inte alls sugen på att göra det men bestämde mig tillslut för att följa med ändå. Dock var jag bara ute en stund för jag var så trött och vi skulle upp tidigt dagen efter. (Tråkig tjej I know)

Fredagen var en väldigt trevlig dag och det var verkligen kul att träffa alla andra utbytesstudent som är här med min organisation. Väldigt lugn med om man jämför med de andra dagarna. Ni kommer märka varför i nästa inlägg. Haha.....

Kommentarer
Postat av: Pappa

Lika lugn som din far :)

Svar: Hehe japp :) :)
Tilda Alnervik

2013-11-26 @ 18:15:03
Postat av: Sanna

Ibland får man tänka "att det är en dag imorgon också" ;) är det nån av de andra som har en blogg? Kram

Svar: Ja precis! ;)Ja, tre har blogg i alla fall:
http://hassanshorna.devote.se/
http://mblas.blogg.se/
http://filigrunken.blogg.se/
Kram!
Tilda Alnervik

2013-11-26 @ 19:43:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0