Ett hemskt frisörbesök

Såhär känner jag mig nu. 

Igårkväll bestämdes det att jag och värdsystern skulle klippa oss idag. Det var verkligen på tiden för min del. Riktigt slitet hår och ojämt med för den delen.

Efter lunchen idag tog vi oss till delen av centrum där frisören låg och gick in på salongen. Där möttes vi av en kvinna (någon sorts assistent) som började tvätta värdsysterns hår och när en annan kvinna började klippa värdsystern tvättades mitt hår. Fick huvudmassage och allt. Så skönt!

När jag skulle klippas frågade frisören hur jag ville ha det och jag sa att hon bara skulle klippa topparna. Under tidens gång tyckte hon att jag skulle klippa av mer av luggen så det gjorde jag med. Och så tunnade hon ut det lite grann. Inget konstigt med klippningen egentligen. Sen frågade hon hur jag ville föna det och då sa jag "normalt" så hon skulle föna det rakt. Men efter ett tag tyckte hon att jag skulle föna det lockigt i alla fall så då frågade hon och jag tänkte att whatever hon får göra som hon vill.

Efter en lång lång stund av fönande och lockande med locktång var det äntligen klart. Då frågade hon om hon fick ta en bild och javisst varför inte? Hon tog en bild och så var det frid och fröjd. Trodde jag ja. Sedan sa hon åt mig att gå och ställa mig mot väggen och vänta. Då hämtade hon illrött läppstift och lite annat smink. Jag har haft rött läppstift väldigt väldigt få gånger (bland annat på Halloween) men det är av en anledning; jag passar inte särskilt bra i det.

Efter en stund av sminkning var det alltså dags att ta kort. Hon bad mig att stå med händerna bakom ryggen på väggen. Lutandes frammåt. Öppna munnen lite grann. Titta uppåt. Se seriös ut. Puta med läpparna. Osv osv. Jag kunde inte hålla mig. Jag skakade av att försöka hålla in skrattet. Efter en lång stund av plågande var det Sandras tur (dock behövde hon inte stå och posa. Lucky her). Till slut sa förstås frisören att hon skulle lägga upp bilderna på sin hemsida. Mitt liv är över om någon jag känner ser dem bilderna. Ni anar inte. Tänk er när tolvåringar försöker leka sexiga modeller och ser fruktansvärt löjliga ut. Där har ni bilderna som togs på mig idag.

Usch jag mår dåligt. Hahahaha!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du måste ju lägga ut länken till bilderna så alla kan se dem! Vi har redan hittat dem. ;-)

Svar: Nu tror alla andra att ni har hittat dom. Nej det har ni inte! :P
Tilda Alnervik

2013-11-05 @ 20:36:41
Postat av: Mamma

Glömde säga att jag tycker att du var supersnygg med det röda läppstiftet på halloween. Jag har tom berättat för S om hur snyggt jag tyckte det var. =D

Svar: Tack så mycket! :)
Tilda Alnervik

2013-11-05 @ 20:37:37
Postat av: Pappa

Hahahaha....Underbart :)

Svar: Inte väldigt. ;)
Tilda Alnervik

2013-11-05 @ 21:29:40
Postat av: Jonna

HAHAHAHA...lägg ut länken! MÅSTE se dem! XD

Svar: Hon har inte lagt upp bilderna än!Hahaha så pinsamt.... ;)
Tilda Alnervik

2013-11-05 @ 21:46:39
Postat av: Mamma

Passade bild på reklamen idag. Med tjejen som posar med händerna bakom nacken. :-)

Svar: Haha ja det var ju passande...
Tilda Alnervik

2013-11-05 @ 21:54:27
Postat av: Sanna

Hahahah Tilda! Jag vill också se bilderna :D

Svar: Hahaha usch det var hemskt. Jag har inte bilderna. Hon har inte lagt upp dom än.
Tilda Alnervik

2013-11-06 @ 08:06:25
Postat av: Pappa

Du får starta en "modeblogg" också :) BILDER NU! ;)

Svar: Haha det blir inget med det! Jag har inte bilderna!!
Tilda Alnervik

2013-11-06 @ 16:16:45
Postat av: Fanny

HAHAHA!! men våra i makeovers har du ju alltid rött läppstift och det tycker jag visst att du passar i!! Jag vill se bilderna sen så det måste du ge mig adressen till vare sig du vill eller ej ;)

Svar: Haha jo det är sant! Bilderna har inte kommit upp än och jag hoppas aldrig att de gör det heller. ;)
Tilda Alnervik

2013-11-06 @ 22:54:30
Postat av: Johanna

Håller med de andra!!! Vi vill se bilderna!!! :))

Svar: Hehe hon har inte lagt upp dem än ;)
Tilda Alnervik

2013-11-08 @ 10:34:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0