En glad dag

Tjolahopp tjolahej! Idag har jag haft en mycket bättre dag än vad jag hade igår. Jag fick mina Special-K till frukost efter att ha ätit Consums version i några veckor så det var ju en bra start på dagen!

I skolan gick det med bra. Första lektionen var spanska och då satt jag med min Spanska 5-bok som jag har fått hitskickad av min lärare i Sverige. Lektionen efter var det engelska men jag blir så trött på hela upplägget av de lektionerna så jag satt och skrev texter på spanska istället. Ganska bra och givande att skriva lite tror jag så det ska jag fortsätta med. Det var min vän Ebba som tipsade mig om att börja skriva på spanska. Hon befann sig nämligen i Frankrike förra året som utbytesstudent.
 
På måndag har jag ju även två håltimmar och på den första gjorde jag mer eller mindre ingenting. Portugisen satt med mitt pennfack och försökte lära sig namnen på de olika pennorna på svenska. Till exempel bläckpenna och blyertspenna. Sen tycker alla här att "överstrykningspenna" är det fruktansvärt svårt ord. Jag får säga det var jag än går typ, haha! Som när vi var och firade mormodern i Agullent fick jag säga det inför hela släkten och de försökte härma. Spännande spännande. På andra timman hade jag svenskalektion med italienaren igen och efter ungefär halva tiden började vi med lektion i italienska för mig. Jag kan numera räkna till 100. Yeah!

De två sista lektionerna var fysik och idrott och då fick vi tillbaka proven i respektive ämne. I fysik fick jag 7,5 vilket var helt okej tycker jag. Dock fick ju jag och portugisen använda böckerna men de hjälpte inte överdrivet mycket. På idrotten fick jag 6,9 vilket låter ganska kasst MEN det var ett av de bästa betygen i klassen, haha! Så sjukt konstigt för läraren ropade upp namn efter namn och sa vilket betyg personen i fråga hade fått. Alltså "Tilda 6,9" med mera. Skulle aldrig hänt i Sverige. Hur som helst kul att det gick bra. Jag fick till och med en applåd av klassen och läraren. Många elever blev underkända på detta... Jag tror jag mest hade tur för det var ett alternativtest.

Efter skolan pluggade jag lite grann och skypade med Fanny. Sen gick jag och värdsystern till gymmet för att gå på spinningklass men vi kom lite sent och alla cyklar var upptagna så vi sprang på löpband istället. Ganska tråkigt när man inte hade musik eller nåt men vi orkade inte vänta till nästa klass.

Hur som, nu är det dags att sova för om 8 timmar börjar skolan. Puss hej!

Kommentarer
Postat av: Fanny

Du kunde väl räkna till 10?? eller du kanske kan räkna till 100 med? ;)

Svar: Nej jag kan räkna till 100 men jag visade bara till tio. Hade ju varit lagom kul för dig att sitta och lyssna tills jag räknade till hundra haha :D
Tilda Alnervik

2013-11-05 @ 07:09:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0