Atletismo

Två random bilder från google: Bild 1. Bild 2.

Jag har mejlkontakt med både min familj och med en lärare på skolan i Valencia, dessutom pratar jag med dottern på facebook någon gång ibland. En av de gångerna nämnde jag att det skulle vara roligt att börja på friidrott igen. Jag slutade med det här i Sverige när jag var 14 på grund av att jag kände mig dålig (haha), men det skulle vara kul att ta upp det igen bara för att ha någon rolig aktivitet.

Dagen efter fick jag mejl från läraren på skolan och han skrev bland annat att familjen hade berättat att jag var intresserad av friidrott och frågade om han skulle se om det fanns någon klubb som jag kunde träna på.

Senare fick jag veta av värdfamiljen att läraren tydligen känner någon som jobbar på en friidrottsklubb, så det var dem han skulle prata med. Detta verkar ju lösa sig väldigt bra! Jag trodde att jag skulle behöva mejla en klubb själv och se, men nej nej, de ordnar allt åt mig. Så smidigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0