The Exchange Student Challenge


Hittade denna listan hos Sara, så tänkte att jag med skulle göra den.

Vilket land ska du till?
Spanien!

Vilken organisation reser du med?
Universitets- och Högskolerådet (UHR). Det hette tidigare Internationella Programkontoret.

Hur/var skulle du helst vilja bli placerad?
Jag är supernöjd med min placering i Valencia. Jag är glad över att jag fick chansen att bo i en storstad. Jag hade tyckt att det var lite småtråkigt att bo i nån liten by någonstans. Att bo i en småstad har jag fått nog av i Sverige de senaste 18 åren, haha. Men hade jag varit tvungen att välja någon annanstans att bo hade jag förmodligen velat hamna längre ner.

Har du fått familj eller gjort stat / region-val?
Ja, jag har fått familj! En härlig familj på en mamma, pappa (som heter Juan Carlos, hur spanskt!?), dotter 18 år och son 8 år.

Kommer du åka på något förberedelseläger?
Nej, UHR har inget sådant. Däremot kommer alla som åker till Spanien med denna organisationen åka till Madrid under hösten. Det ser jag verkligen fram emot!

Vad ser du mest fram emot?
Att träffa värdfamiljen kommer bli väldigt kul för de verkar bara såå gulliga och snälla. Jag tycker också att det ska bli sjukt spännande att gå i skolan i ett annat land, och se hur det är. Det jag ser fram emot mest av allt är dock att kunna prata spanska mer eller mindre flytande.

Vad fruktar du mest?
Att jag inte kommer lära mig språket, så att jag kommer gå runt hela året som ett frågetecken och inte förstå någonting. Fy vad jobbigt det skulle bli! Eller att jag inte får några vänner där nere. Så hemskt, haha.

Vill du prova någon ny sport?
Ny och ny... Jag tränade friidrott tills jag var 14, och la sedan av, men nu ska jag förmodligen börja med det igen.

Vad kommer du sakna mest?
Självklart min familj och mina vänner. Men jag vet ju att dom kommer finnas kvar här hela tiden. Det jobbigaste är att lämna min lillasyster tror jag, för eftersom hon bara är 2 år så kanske hon inte kommer komma ihåg mig så bra när jag kommer tillbaka och tanken på det gillar jag INTE.

I Spanien, kommer du åka på en resa arrangerad av organisationen?
Ja! Madrid som sagt.

Namnge tre platser du vill besöka i ditt land:
Madrid, Barcelona och ehm... Räknas Mallorca?

Tror du att det kommer att bli ett bra år?
Ja, det är klart jag tror! Ingen åker väl som utbytesstudent med inställningen att det kommer bli ett dåligt år!? ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0