Låneböcker

Igår var jag som sagt på biblioteket och tänkte berätta vad ja lånade.

Väldigt små bilder i know...

1. Träna spanska - för dig som vill bli bättre på att skriva, tala och läsa spanska. Jag frågade bibliotikarien om de hade några böcker för att lära sig språk och hon tog fram denna CD. Jag testade att installera den igår på datorn och jag tröttnade efter ca. 5 minuter. Jag trodde att det skulle vara ett kul sätt att lära sig men där trodde jag fel. Det var utgivet 2001 så ni kan ju tänka er hur det såg ut. Riktigt kasst. Jag rekommenderar inte denna skivan.

2. Gleerups Spanska Basgrammatik. En bok med massa spansk grammatik sammanfattad. Jag har tittat igenom den och jag tycker att det ser bra ut. Jättebra om det är något snabbt man undrar över, till exempel pronomen eller något annat kul. Det som var lite synd var att det jag har mest problem med (konjunktiv) fanns inte med.

3. Harry Potter y la piedra filosofal. Det var denna bok jag gick till biblioteket för att låna. Jag tänker mig att det är jättebra för spanskan att läsa en bok. Det kan ju också vara bra att börja med en bok som jag har läst ett antal gånger på engelska/svenska och därmed är bekant med.

Kommentarer
Postat av: Fanny

hihi! den där harry potter boken har jag med lånat! ;) Den var faktiskt rätt lätt att förstå :)

Svar: Jag vet! :D Ja faktiskt! :)
Tilda Alnervik

2013-07-01 @ 01:52:20
URL: http://alittletrip.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0