Att lära sig spanska


Även om jag hela tiden berättar för folk om att jag ska till Spanien och mejlar med familjen i Spanien så har jag inte riktigt fattat att jag verkligen ska dit. Meeen det ska jag ju och då min spanska är väldigt knagglig (haha) så måste jag ta tag i att börja öva. Så det gjorde jag idag.

Jag började med basord som man egentligen lärde sig i typ sjuan, men som jag har glömt. Till exempel så har jag övat på ord som beskriver utseende, personlighet och väder. Jag skaffade ett block som jag skriver ner orden i. Orden och dess översättningar hittar jag på www.liber.se/glosmaskin. Det är en sida som har alla glosor från alla spanska skolböcker jag har haft sen sexan. När orden där inte räckte till sökte jag bara på google efter sidor som hade långa ordlistor så det gick jättebra att hitta massa nya ord.

Kommentarer
Postat av: Ida Björnfot

Jag funderar själv på att åka till just Spanien efter tvåan, har inte helt bestämt mig (eller tänkt över så jättenoga), men det ska iallafall bli jättekul att följa dig! :D Speciellt nu när www.jymd.blogg.se åkt hem!

Svar: Åh vad spännande! Vad kul att du ska följa min blogg. Ja, hennes blogg var rolig att läsa. Tack för tipset! För visst var det du som kommenterade om hennes blogg en annan gång? :D Måste bara varna för att det kanske inte blir så jättebra uppdatering här nu under sommaren men det kommer bli desto mer när jag väl är i Spanien! :)
Tilda Alnervik

2013-06-23 @ 21:03:08
Postat av: Ida

Hahaha japp, det var jag! ;) och jag har hittat en till blogg! Vet inte om du redan läst den + att hon snart ska hem men det är ju ändå kul att läsa :) http://idalicante.blogspot.com heter den! :)
Hahah okej, det är det jag ser framemot mest så! ;)

Svar: Ojoj du var väldigt duktig på att hitta bloggar! ;) haha tack! Ska se till att läsa den med :)
Tilda Alnervik

2013-06-24 @ 20:51:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0