Vilka ämnen ska jag välja i Spanien?



Jag mejlade till min kontaktperson på skolan i Spanien och frågade några saker och blev glad när jag fick mer information än bara det jag hade frågat om.

Jag fick veta att jag ska gå andra året på gymnasiet, segundo de bachillerato. Det andra året är även det sista året, då de har ett tvåårigt gymnasie i det spanska skolsystemet. Mitt program är Ciencias de la naturaleza y la salud. Jag vet inte riktigt vad salud står för men enligt google translate betyder hela frasen "naturvetenskap och hälsa".

Jag fick även veta att jag ska få välja ämnen när jag kommer till Spanien i september. Han skrev ner alla ämnen jag kunde välja mellan och det var intressant! Dessa får jag alltså välja mellan: biologi, kemi, fysik, matte, geografi, Spaniens historia, filosofi, engelska, franska, idrott, datorkunskap (tror jag), ekonomi och bild. Jag har ingen aning om hur mång ämnen jag ska välja. Jag vet i alla fall att jag vill ha matte, engelska och idrott. De andra är jag lite osäker på.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så skönt att få veta att andra utbytesstudenter funderar på precis samma saker som en själv! Hoppas du får ett riktigt bra år i Valencia!!!

Svar: Hej! Du kommer antagligen inte se detta men jag försökte kommentera på din blogg och det gick inte. Hur som helst, kul med en till som åker till Spanien!
Tilda Alnervik

2013-07-31 @ 21:31:05
URL: http://ellenmoisio.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0