Mitt i processen

Hej!
Jag skickade in ansökan den 19:e december och fick några dagar senare ett mottagningsbevis. Det innebär inte att jag kommer få åka till Spanien utan bara att de tog emot ansökan. Nu ska min spanskalärare och mentor skriva utvärderingar (eller vad man ska säga) av mig om hur de tror jag skulle klara mig som utbytesstudent i ett annat land. Min lärare i Spanska tycker att det är huuuur kul som helst att jag vill åka till Spanien så hon skriver säkert bara positiva saker, haha

När dessa papper är inlämnade av min spanskalärare kommer jag att bli kallad till en intervju. Jag vet ännu inte var men drar till med en gissning och säger Stockholm. Eftersom att "orginisationen" jag söker till har sitt kontor där känns sannorlikheten ganska stor. Det skulle dessutom vara bra, för min syster bor där och det är ju alltid kul att träffa henne! Dock är jag lite nervös för intervjun i sig... Det står att de ska testa mina språkkunskaper. Mina språkkunskaper är riktigt dåliga. Visst, de är okej för att gå tvåan på gymnasiet i Sverige, men det känns inte tillräckligt för att få åka dit. Men sen tänker jag även på att det faktiskt finns de som söker när de bara har läst spanska i ettan, och de måste väl vara sämre?

Jag ska försöka hålla bloggen uppdaterad när det händer något Spanien-relaterat. See ya!




Min favoritlåt på spanska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0