Skridskor, party och Circo Wonderland

En liten sammanfattning om den föregånde veckan! Puss.

TISDAG 3/12
Förra tisdagen hade italienarens värdmamma ordnat en överraskning åt honom, vilken var att vi alla skulle åka skridskor! Det var alla svenskar, portugisen och lite folk från hans klass. Supertrevlig kväll verkligen och det var väldigt kul att se alla (som inte var från Sverige) försöka ta sig fram på isen. Stackars portugisen har fortfarande ont i rumpan efter alla gånger hon har trillat. Ingen hade åkt skridskor innan utan de tre spanjorerna som har varit i Sverige i tre månader (utbyte med svenskarna).

TORSDAG 5/12
Åt middag med italienaren och portugisen på McDonalds och sedan gick vi till en klubb med ett gäng från skolan. En tjej fyllde år så det var väl lite firande av henne. En rolig fakta är ju att jag tror att cirka 15 av de 20 som var med var 17 år och inte 18 som man måste, men eftersom tjejen hade "kontakter" behövde ingen av oss visa leg. Alltså hahaha Spanien.

Kvällen var i alla fall jätterolig och klubben var stor och hade för en gångs skull BRA musik. Det vill säga musik på engelska. Det kom massa låtar från Sverige och för varje låt skrek vi "SUEEECO!!!!!". 


FREDAG 6/12
I fredags var vi lediga och på kvällen firade vi italienaren som fyllde år. Det gjorde vi med att överraska honom med middag och sedan gå till en klubb. Jämfört med klubben vi var på dagen innan var denna inget att ha men det är ju alltid kul att umgås med sina vänner ändå! Plus att svenskarna var med i början och det var riktigt kul!

LÖRDAG 7/12
I lördags åkte vi till ett ställe där de gör en "falla", vilket är som skulpturer som ska visas upp under Fallas i Mars. Fallas är en stor stor fest som pågår i Valencia under 19 dagar. Jag vet inte så mycket om det just nu men jag kommer informera er när Fallas närmar sig. Eller så kan ni ju läsa här. Och HÄR kan ni se en bild på en sån där skulptur och hur ENORM den är (jämför med personerna framför).

Senare på kvällen kom portugisen, den andra portugisiska tjejen och italienaren hem till mig och så åt vi tacos tillsammans. Sen spelade vi Trivial Pursuit och det tycker jag väl inte är det roligaste som finns så satt med mobilen ganska mycket. Tillsist tittade vi på tv och vid halv fem på morgonen tyckte jag det räckte så gick och la mig men de andra var tydligen kvar till 7:30 på morgonen.

SÖNDAG 8/12:

I förrgår åkte jag på cirkus med min värdpappa och värdbror. Två svenskar, italienaren och två spanjorer var också med. Det var första gången jag någonsin jag var på cirkus så det var väl på tiden. Jag måste dock erkänna att jag inte blev överdrivet imponerad. Det var en himla massa clowner hela tiden och de var väl mest anpassade för barn under tio, men gymnastiska övningar är ju alltid kul att titta på! Som det ni ser på bilden ovan. Kommer inte ihåg exakt vad det heter men ja ni ser ju. Häftigt och framförallt läskigt!

Har ännu mer jag inte har visat men nu får det räcka för ikväll.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Hoppsan, fick du aldrig gå på cirkus i Habo? Sorry. Mitt fel isåfall. Tycker det är skitsurt.

Svar: Ditt fel! Jo det var väl inte det roligaste jag gjort men man måste ändå ha gått nån gång i livet. ;)
Tilda Alnervik

2013-12-10 @ 08:38:09
Postat av: Ida

Hej! Jag funderar också på att åka på utbytesår med internationella programkontoret till Spanien! Jag går just nu i ettan och kan inte bestämma mig för om jag ska åka efter ettan eller efter tvåan. Du åkte väl efter tvåan? Vad ser du som fördelar med det? Det jag är rädd för om jag inte söker nu är att om jag söker efter tvåan och jag inte kommer med så har jag inte en till chans.. Var det svårt att bli antagen? Du har en jättebra blogg förresten! :)

Svar: Hej! Tack så mycket! :)Jag kan säga såhär; alla som sökte i år kom med. Oroa dig inte för att inte komma med, det kommer inte vara några problem. Visst finns det fördelar med att åka både efter ettan och tvåan och här är mina:

Att åka efter ettan:
* Du har kanske inte hunnit få supertight kontakt med din klass i Sverige än så det är inte lika svårt att lämna den.
* Det kommer finnas jämnåriga på din skola i Spanien (alla i min klass är ett år yngre och jag går sista året här)

Att åka efter tvåan:
* När du kommer hem har du bara ett år kvar av gymnasiet. De som har två år kvar säger att de vet inte hur de ska orka stanna i skolan två år till när de kommer tillbaka.
*Du har läst spanska ett år mer än vad du har när du åker efter ettan.

Det var allt jag kom på just nu. Egentligen tror jag inte det spelar någon roll när du åker. Åk när det känns bäst helt enkelt. :)
Tilda Alnervik

2013-12-11 @ 18:43:21
URL: http://fames.se/idabjornfot
Postat av: Fanny

ne nu miss, tycker jag det är dags att du uppdaterar med ett nytt inlägg ;)

Svar: Allt för dig ;)
Tilda Alnervik

2013-12-18 @ 15:55:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0