Ledsen

Jag har hittat på massa roliga saker varje dag det senaste. Det är ju nämligen så att mina älskade utbytesvänner åker hem denna veckan så vi har försökt ta vara på tiden så mycket som möjligt. Jag kan inte fatta att de ska hem och jag vet inte om jag kommer klara av att vara här utan dem. Eller jo det kommer jag väl men det kommer vara väldigt jobbigt.

I torsdags var jag ute och åt med italienaren och portugisen och jag grät mig igenom hela middagen mer eller mindre, och sen i helgen har jag gråtit flera gånger och även idag i skolan. Allt på grund av att de snart lämnar mig.

Idag började det på morgonen på första lektionen. Jag och portugisen delar på en bänk i vårat klassrum. Vet egentligen inte varför men vi har gjort det de senaste veckorna. Hur som helst så satt vi helt tysta jättelänge och sen började båda gråta, hehe. Så satt vi där med var sin näsduk och försökte sluta, men det var inte lätt. Sen hade vi två håltimmar och lunch och när vi kom tillbaka till klassrummet efter andra håltimman stod klasskamraterna och släppte inte in oss. När vi tillslut fick komma in tittade vi på tavlan och så hade de skrivit "Adios, os echaremos de menos!", "Goodbye, we will miss you!" och "Jag kommer att sakna!!!" (hahaha) på tavlan. När människorna flyttade på sig såg vi även att de hade dukat fram ett bord med croiassanter, chips och kex med mera. Det hela var helt enkelt en adjöfest för de andra svenskarna och portugisen. Jag började gråta med en gång och portugisen med. Lagom pinsamt att stå där och böla inför hela klassen. Sen när jag och portugisen kramades började alla applådera (haha vad är med spanjorer och applåder?) och sen kom flera fram och försökte trösta mig och bara; "Tilda, hon kommer tillbaka i mars, det är bara tre månader!" Ehm jo men det är även lika lång tid som jag har varit i Spanien och det känns som en evighet.....

Ikväll ska jag äta en sista middag med min värdsyster, italienaren och portugisen och vi ska ge portugisen en video med massa bilder från hennes vistelse här. Den är en halvtimme lång och innehåller bland annat låtar som jag aldrig kommer kunna lyssna på utan att sakna den här tiden. Ska länka till dem här någon dag. Riktigt bra hela bunten. Fin video med med fina minnen.

Här är tre bilder. Den första på tavlan, andra på bordet med mat och den tredje med mig, portugisen, två andra svenskar och några spanjorer.

Kommentarer
Postat av: Soffi

Usch så sorgligt! :'/

Svar: :(
Tilda Alnervik

2013-12-09 @ 20:06:00
Postat av: Pappa

Dessa avsked. Jobbigt!! Ska Patricia komma tillbaka?

Svar: Ja Patricia kommer i mars! Och dessutom ska vi kanske kanske kanske till Portugal över nyår och träffa henne!!! :D
Tilda Alnervik

2013-12-10 @ 08:35:41
Postat av: Pappa

Gött!! :)

2013-12-13 @ 09:04:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0